W celu wygenerowania pliku JPK_V7M należy przejść do zakładki Księgowość Online/Zamknij miesiąc. Po zaznaczeniu danego miesiąca proszę kliknąć przycisk Krok 2 Uruchom proces kontroli, co spowoduje wygenerowanie pliku JPK_V7.



Po przejściu do zakładki Księgowość online/JPK będzie widoczny niezatwierdzony plik JPK_V7. Wraz z zatwierdzeniem pliku zostanie zatwierdzona poglądowa deklaracja VAT dostępna w Księgowość online/Deklaracje. Po zatwierdzeniu pliku będzie go można wysłać za pomocą kwoty przychodu do autoryzacji, klikając w przycisk Wyślij.



Po wysłaniu pojawi się jeden z następujących komunikatów:

  • Wysłano JPK V7

Jeśli plik JPK zostanie wysłany, ikona zmieni swoją barwę na pomarańczową oznacza to, że plik jest w trakcie 
weryfikacji. Gdy plik JPK zostanie przetworzony, status wysyłki zmieni się na zielony kolor.




Plik JPK zmieni status po kilku minutach w zależności od daty, z jaką został wysłany. Proszę pamiętać, gdy wysyłamy plik w ostatnim dniu z racji dużej ilości przesyłanych plików do urzędów, weryfikacja pliku JPK może potrwać dłużej.


Sprawdzenie statusu wysyłki


Status wysyłki pliku JPK można zweryfikować na stronie e-mikrofirma.mf.gov.pl.


W celu sprawdzenia statusu należy wprowadzić numer referencyjny, który należy pobrać z systemu. Proszę przejść do zakładki Moja księgowość/JPK, najechać na plik JPK_V7 i kliknąć przycisk Zmień numer referencyjny.  



Teraz proszę skopiować numer referencyjny w pole oraz kliknąć w przycisk sprawdź.
Jeśli plik został poprawnie wysłany wyświetli się UPO do pobrania w formacie PDF lub XML.


Po prawidłowej wysyłce pliku JPK z Systemu dokument UPO zostanie automatycznie przesłany do e-Segregatora. Aby to sprawdzić należy przejść do zakładki eSegregator/ Inne i wybrać podzakładkę Nieprzypisane