E-segregator to funkcjonalność służąca do przechowywania dokumentów księgowych bez konieczności ich drukowania bądź pobierania. Umożliwia łatwy dostęp do dokumentów uporządkowanych na podstawie odpowiednich kategorii.
Znajduje się w podzakładce INNE
Dokumenty systemowe takie jak: deklaracja PIT, PPE, VAT, rejestry VAT, KPIR, EP, VAT-UE, JPK są automatycznie przenoszone do e-segregatora w momencie pełnego zamknięcia miesiąca lub ręcznego zatwierdzania deklaracji.
Dokumenty UPO natomiast przesyłane są do zakładki Nieprzypisane po dokonaniu wysyłki pliku JPK lub VAT-UE
Aby przenieść dokument z jednej kategorii do innej należy skorzystać z przycisku Przenieś, który pojawi się po nakierowaniu kursora na linię dokumentu. Istnieje możliwość przeniesienia wielu dokumentów jednocześnie. W tym celu należy użyć funkcjonalności Zaznacz wiele i kliknąć w akcję Przenieś na dowolnym z zaznaczonych dokumentów.
Po kliknięciu w akcję Przenieś wyświetli się dodatkowe okno z możliwością wyboru do jakiej kategorii mają zostać przeniesione zaznaczone dokumenty.